Velkommen, vi er Glamsbjerg Maskincenter. Din professionelle partner af små og store maskiner.

Nyheder

En vision om bæredygtigt landbrug med New Holland og GMC

February 28, 2022

En OEM-landbrugsudstyrsproducent (original equipment manufacturer) udvikler en metan-drevet koncepttraktor, der giver diesellignende ydeevne og en forbedret føreroplevelse.

Til “Farm Progress Show” for nogle år siden præsenterede New Holland Agriculture den næste generation af sin metan-drevne koncepttraktor. Traktoren bygger videre på virksomhedens første T6 Methane Power-prototyper, som blev præsenteret første gang i 2013, og gør det muligt at køre på metan eller komprimeret naturgas (CNG). Dette sikrer, at kunder over hele verden har mulighed for at anvende en traktor med alternativt brændstof, der passer bedst til deres behov og brændstoftilgængelighed.

Under reelle feltforhold har den metan-drevne traktor vist sig at kunne producere mindst 10 % mindre kuldioxid (CO2) og reducere de samlede emissioner med 80 % sammenlignet med standard dieseltraktorer på markedet i dag. “Den er endnu mere bæredygtig, hvis man kører den på biomethan produceret af afgrøderester, affald eller landbrugsdyrkede energiafgrøder … hvilket resulterer i en CO2-udledningsprofil på næsten nul”, sagde Sean Lennon fra New Holland Agriculture under afsløringen af maskinen på Farm Progress Show.

Udviklingen af traktoren er en del af virksomhedens strategi for ren energi, der blev fastlagt i 2006; målet er at undersøge muligheden for at anvende potentielle alternative brændstoffer for at give kunderne forskellige bæredygtige løsninger (se sidebar nedenfor for at få mere at vide).

En støjsvag, mere produktiv motor

En af de vigtigste opdateringer, der blev foretaget på den nye metan-koncepttraktor, var at sikre motorens diesellignende ydeevne. Den har nu samme effekt og drejningsmoment samt holdbarhed og serviceintervaller som en tilsvarende standarddieselmotor, men med op til 30 % besparelser på driftsomkostningerne, forklarede Lennon.

Motoren blev udviklet af søsterselskabet FPT Industrial specielt til landbrugsapplikationer. FPT’s 6-cylindrede NEF-prototype af en metanmotor med 6 cylindre anvender en internt udviklet stoichiometrisk teknologi til at opnå det korrekte luft/gas-forhold under alle arbejdsforhold, hvilket sikrer ren forbrænding og lave emissioner.
Med en maksimal effekt på 180 hk (134,2 kW) og et maksimalt drejningsmoment på 740 Nm (545,8 ft.-lbs.) gør FPT-motoren traktoren i stand til at udføre alt det, som en standard dieseltraktor kan – fra gårdarbejde og transport til markarbejde med høj hastighed og læsning af korn. “Den har al den alsidighed og produktivitet, som du er kommet til at forvente af vores T6-traktor i dag, men i en bæredygtig pakke”, siger Lennon.

Desuden er motoren med til at reducere støjen med op til 3 dBA. Lennon sagde, at selv om det måske ikke virker som meget, svarer det til en 50 % reduktion af støjen ved kørsel. Han sagde, at dette er en vigtig faktor for mange kunder, især kommuner, der bruger udstyret i nærheden af boligområder eller for landmænd, der arbejder med dyr, samt under vejtransport.

Lennon sagde, at en anden vigtig nyskabelse i forbindelse med den nye koncepttraktor var udformningen af brændstoflagertankene. Virksomheden anvendte en rørformet kompositstruktur i lag i stedet for de traditionelle cylindriske gaslagertanke, som blev anvendt på tidligere prototyper. Dette gjorde det muligt for New Holland at rulle og forme tanken rundt om traktorens standardform, hvilket giver et slankere design og uhindret udsyn, som det var tilfældet med det tidligere design. Den nye tank fylder også den samme plads som en dieselbrændstoftank, hvilket letter systemintegrationen og minimerer den ekstra vægt, der tilføjes traktoren, hvilket ofte er et problem i forbindelse med køretøjer med alternative brændstoffer.

Tankene kan rumme brændstof for en hel dags forbrug (ca. 8 timer), så traktoren har samme autonomi som sin dieselmodpart. De tidligere prototyper havde kun brændstofbeholdere, der gav mulighed for at køre i 4-5 timer, før det var nødvendigt at tanke op. Den er også lige så let at tanke op, sagde Lennon, og det tager lige så lang tid som med en dieselmotor.

Forbedret styling og komfort

Ifølge Lennon er meget af traktorens styling inspireret af bilkonstruktioner. Et af de områder, hvor dette kan ses tydeligst, er motorhjelmen og førerhuset, der blev betragtet som et enkelt designelement ved at blande linjerne på motorhjelmen og førerhuset til ét.

“Derefter integrerede vi sammen med dette kofanger, brændstoftanke og frontvægten [for] at skabe et flydende, stilfuldt udseende, noget man ikke forventer af en landbrugstraktor”, sagde han.

Det integrerede førerhus er lavet af en glasboble, sagde Lennon, hvilket skaber wrap-around-vinduer på alle sider af førerhuset samt på toppen, hvilket giver 20 % mere glasareal end en standardtraktor. Dette giver 360 graders udsyn i alle arbejdsgange, hvilket forbedrer sikkerheden og førerkomforten. Vinduesglasset er placeret på ydersiden af kabinestellet for at give mere plads indenfor til førerne.

Det svævende kuplet tag i førerhuset, som giver et komplet panoramisk design, der eliminerer muligheden for hindret udsyn, uanset hvilken anvendelse traktoren anvendes til. Lennon sagde, at denne funktion er særlig fordelagtig, når den anvendes til læssemaskiner. Integreret i taget er der en modtager til New Hollands Precision Land Management-teknologi (PLM).

Ved udformningen af kabinens indre var det virksomhedens mål at gøre det til et rodfrit miljø, hvor førerne nemt og komfortabelt kan få adgang til alle de betjeningselementer og oplysninger, de har brug for. Alle væsentlige betjeningselementer på traktoren blev placeret på armlænet, der er integreret i førerstolen. Yderligere parametre kan styres via displayet i loftet øverst til højre i førerhuset.

Hovedskærmen er monteret i midten af det faste krammestyret. Uanset om rattet er hævet, sænket eller teleskoperet, siger Lennon, at denne montering af skærmen sikrer, at den altid er i den optimale position for føreren. Informationsskærmene kan også udskiftes mellem de på rattet monterede skærme og skærmene i loftet. Operatørerne skal blot stryge en bestemt skærm fra den ene skærm til den anden.

Stemmestyring og smartphone-tilslutning er også en del af koncepttraktorens føreroplevelse. Lennon sagde, at specifik software til smartphonen muliggør forbindelse mellem traktoren og landbrugskontoret. Desuden kan telefonen bruges til at styre luftkoblingen, når et redskab kobles til maskinen for at forbedre sikkerheden. Andre automatiserings- og sikkerhedsfunktioner fra virksomhedens NHDrive autonome koncepttraktor – som virksomheden viste en opdateret version af på Farm Progress 2017 og vil begynde at teste med kunder i efteråret – er også inkluderet, f.eks. forhindringsdetektion. I stedet for eksterne spejle anvendes 360-graders kameraer på traktoren for at give bedre synlighed og demonstrere et andet koncept, som virksomheden ser potentialet for i landbrugsmaskiner.

Under præsentationen af koncepttraktoren sagde virksomheden, at nogle af de anvendte teknologier – især dem i kabinen – kan komme til at indgå i andre traktorer og produktlinjer i den nærmeste fremtid, inden selve metantraktoren går i produktion.

Carlo Lambro, New Holland Agriculture Brand President, sagde, at metan-koncepttraktoren er på et fremskredent stadium, idet den er blevet grundigt testet under forskellige forhold rundt om i verden. “Det resultat, vi har opnået på dette stadium, er meget opmuntrende, og jeg er stolt af at kunne fortælle, at vi er klar til at starte produktionen af methan-traktoren inden for de næste tre år”, sagde han.

“Vi ser naturligvis ikke dette som enden på vejen. Vi kigger stadig på [den] næste etape på vores vej mod et virkelig bæredygtigt [landbrug].”

Undersøgelse af alternative brændstofmuligheder

Som en del af sin strategi for ren energi har New Holland testet og introduceret forskellige konceptkøretøjer med alternative brændstoffer som drivmiddel. Det sikrer, at virksomheden har de muligheder, der bedst opfylder kundernes behov, når de går over til mere brug af alternative brændstoffer.

I 2009 præsenterede virksomheden en prototype af en brintkoncepttraktor, som den viste den seneste version af på Farm Progress Show 2017 med New Hollands gennemprøvede brændselscellekoncept. Selv om teknologien er klar, er den endnu ikke omkostningseffektiv og anses for at være en langsigtet løsning, når industrien er bedre forberedt på at udnytte den, sagde virksomheden.

Der blev også udstillet en prototype af en propan-drevet traktor. New Holland introducerede sin første version i 2012 i USA ved hjælp af sin Boomer-traktormodel. Siden da har virksomheden gennemført adskillige kundetests og indgået et samarbejde med Propane Education Research Council (PERC) for at evaluere muligheden for at anvende dette brændstof. Sidste år blev der introduceret en ny prototype med den større traktor i T6-serien. Carlo Lambro, New Holland Agriculture Brand President, sagde, at propan producerer op til 805 mindre forurenende stoffer end diesel og giver kunderne betydelige omkostningsbesparelser.

Ligesom metan-koncepttraktoren tilbyder propantraktoren diesellignende ydeevne og anses af virksomheden for at være på et avanceret udviklingsstadie. Infrastrukturen for propan er mere udbredt, og mange gårde har allerede propan på stedet. Virksomheden betragter propan som det første skridt i overgangen væk fra dieselbrændstof, efterfulgt af metan og derefter brint.

Propan, metan emissionsmotor

New Holland Agriculture-propan-koncepttraktoren har en lavere emissionsprofil end dieselmotorer uden at gå på kompromis med ydeevnen. Se videon nedenfor og få lidt indsigt i hvordan sådan en motor fungere.

 

Sticky

Ungarbejder (fejedreng, m/k) søges – Vil du være en del af GMC-teamet?

May 25, 2022

Jobannonce (25.05.2022):

Er du vores nye ungarbejder (fejedreng – m/k)? 
Er du mellem 13-17 år og har lyst til et fritidsjob efter skole, hvor du får lov til at løse små men vigtige opgaver?
Så læs videre her!

Der sker mange spændende ting hos Glamsbjerg Maskincenter. Derfor har vi brug for yderligere hjælp til daglige gøremål. Vi søger derfor en ungarbejder som kan hjælpe os om eftermiddagen efter skole.

Vi ligger lidt udenfor Glamsbjerg overfor Kerry, Cremo (Glamsbjerg Ostefabrik).  

En typisk dag skal du arbejde med:

  • Småopgaver i værkstedet og lageret
  • Diverse former for små forfaldne arbejdsopgaver
  • Tømme affald
  • Feje gulv
  • Rengøring

Som fejedreng er det altså tit din opgave at rydde op, feje, sætte ting på plads og tømme skraldespande, når du er på arbejde.

Som person er du en selvstændig ung person med gode sprogkundskaber. Du er energisk og trives i en hurtig og afvækslende hverdag med mange spændende udfordringer.

Kunne dette være noget for dig?
Hvis ja, så kan vi tilbyde dig en stilling som er: 

  • Fleksibel arbejde, i gode rammer. 
  • Fast og trygt ansættelsesforhold. 
  • En spændende og udfordrende hverdag. 
  • Gode kollegaer i fri omgangstone. 
  • En løn som er tilpasset din alder og dine kvalifikationer. 


Skriv en mail/ansøgning og vedhæft CV til Ulrik Bøgelund – e-mail: reservedele@gmc-fyn.dk 
Vi afholder samtaler løbende og indtil vi finder den rette M/K, dog skal ansøgning og CV indsendes senest d. 1. august 2022.

Ønsker du mere information om stillingen, så ring eller skriv gerne til værkfører og partner Ulrik Bøgelund på Tlf. 40 98 98 13 eller på mail: reservedele@gmc-fyn.dk

 

Vil du vide mere om os i Glamsbjerg Maskincenter, så følg gerne disse links, hvor du kan læse lidt ”om os” på vores hjemmeside – eller om ”værkstedet”Find os ligeledes på Facebook og LinkedIN.

Sticky

Vi udvider igen på grund af travlhed på værkstedet – søger endnu en montør/mekaniker

May 25, 2022

Jobannonce (25.05.2022):

Vi har stadig forrygende travlt. Vi søger derfor endnu en dygtig og alsidig kollega til vores værksted. Som vores nye montør/mekaniker skal du udføre service og reparation på Have-Park og Entreprenørmaskiner, samt traktorer og andre landbrugsmaskiner. 

En typisk dag arbejder du med:

  • Klargøring af nye og brugte maskiner
  • Servicere og vedligeholde landbrugsmaskiner på værkstedet og hos kunden (vi har flere servicebiler)
  • Foretage eftersyn af maskiner
  • Diagnosticere og fejlfinde

Derudover ser vi gerne, at:

  • Du har gode IT-kundskaber
  • Du er kunde- og serviceminded
  • Du er ordensmenneske og mødestabil
  • Du har kørekort (minimum kategori B)
  • Kendskab til New Holland er en fordel, men ikke et krav

På det personline plan er du en selvstændig montør/mekaniker med gode sprogkundskaber. Du er energisk og trives i en travl hverdag med mange spændende udfordringer.

  • Kan du arbejde selvstændigt? 
  • Er du i stand til at se muligheder i stedet for begrænsninger? 
  • Er du fleksibel i travle perioder? 
  • Vil du være med til videreudvikle vores værksted og service koncept? 
  • Er du udannet landbrugsmaskine mekaniker er det en fordel men ikke et ubetinget krav? 

Kunne dette være noget for dig?
Hvis ja, så kan vi tilbyde dig en stilling som er: 

  • Fuldtidsstilling, i gode og moderne rammer. 
  • Fast og trygt ansættelsesforhold. 
  • En spændende og udfordrende hverdag. 
  • Gode kollegaer i fri omgangstone. 
  • Personligt og fagligt udviklende gennem kurser og efteruddannelse, efter ønske og dialog herom. 
  • En lønpakke som er tilpasset dine kvalifikationer. 


Skriv en ansøgning og vedhæft CV og evt. andet relevant materiale/cerficeringer mm. til værkfører og partner Ulrik Bøgelund – e-mail: reservedele@gmc-fyn.dk 
Vi afholder samtaler løbende og indtil vi finder den rette M/K, dog skal ansøgning og CV indsendes senest d. 1. august 2022.

Ønsker du mere information om stillingen, så ring eller skriv gerne til værkfører og partner Ulrik Bøgelund på Tlf. 40 98 98 13 eller på mail: reservedele@gmc-fyn.dk

Vil du vide mere om os i Glamsbjerg Maskincenter, så følg gerne disse links, hvor du kan læse lidt ”om os” på vores hjemmeside – eller om ”værkstedet”Find os ligeledes på Facebook og LinkedIN.

Sticky

Grøn omstilling i landbruget: New Holland bidrager til den bæredygtige dagsorden

May 03, 2022

New Holland Agriculture driver sin “Clean Energy” strategi fremad, konsoliderer sin førende position inden for alternative brændstoffer og udvider sin rækkevidde med innovative løsninger inden for specialsektoren.

Carlo Lambro, New Holland Brand President, udtalte: “Vi har været pionerer inden for bæredygtige, innovative løsninger i ca. 14 år. Vi har udviklet modellen “Energy-Independent Farm”, som viser hvordan et lukket kredsløb mellem landbrugsproduktion og energiproduktion kan gøre landbruget CO2-neutralt eller endda CO2-negativt – med betydelige fordele for vores kunder. I år tager vi endnu et skridt i retning af at gøre dette til virkelighed, da vores metan-drevne traktor kommer ind i New Hollands sortiment.”

Metan-drevet traktor kommer ind i New Hollands sortiment i 2021

Den første produktionsenhed af T6 Methane Power-traktoren, som er en hjørnesten i New Hollands koncept “Energy Independent Farm”, blev præsenteret på Agritechnica-messen i 2019 og New Holland sigter nu mod fuld tilgængelighed på markedet i løbet i år, 2021. Feltforsøg er i de sidste faser, og i første halvdel af året vil produktionsenhederne blive leveret til udvalgte kunder i Tyskland, Frankrig, Italien, Storbritannien og Benelux – alle nøglemarkeder for T6-traktoren, hvor biogasproduktionen er fremskreden. Snart håber vi på at kunne tilbyde vores kunder denne fantastisk maskine med metangas drevet motor. New HOlland har meddelt at den metandrevne traktor vil indgå i New Hollands sortiment ved årets udgang og vil være tilgængelig for alle kunder i Europa og på andre markeder i hele verden. Denne udvikling vil yderligere konsolidere New Hollands ubestridte konkurrencefordel inden for alternative brændstofløsninger.

https://youtu.be/rZ9Y25ydo_E 

“Clean Energy” strategien udvider sit anvendelsesområde med nye partnerskaber

“Clean Energy Leader” fortsætter med at udvide sin rækkevidde til at udforske nye innovationsområder gennem partnerskaber. Det første partnerskab er med den italienske Barolo-vinproducent Fontanafredda i et projekt, der har til formål at opnå kulstoffri vingårdsdrift. New Holland og FPT Industrial afprøver i deres vinmarker en ny traktor med biomethan, der er afledt af en standard New Holland TK-model. Den drives af den nye FPT Industrial F28-motor, der blev kåret som årets dieselmotor i 2020. Traktoren, der testes i Fontanafredda-vinmarkerne, drives af biomethan med det formål at opnå den første CO2-frie vinproduktion – et vigtigt skridt hen imod en dekarbonisering af vindruedyrkningskæden.

I et andet partnerskab har New Holland sammen med den italienske redskabsproducent Nobili udviklet et innovativt koncept til elektrificering af redskaber til vinmarker og frugtplantager. Det kombinerer New Holland T4.110V med en ekstern “e-Source” generator, der er i overensstemmelse med AEF’s retningslinjer for højspænding. Som noget helt nyt i branchen er generatoren, der drives af traktorens PTO, den eneste energikilde, der driver den nye “e-Sprøjte” og “e-Mulcher”. Denne banebrydende innovation blev anerkendt med prisen for teknisk innovation 2020/21 på EIMA International.

Sticky

New Holland løfter sløret for et unikt “Straddle-traktor koncept til smalle marker

May 03, 2022

New Holland Agriculture, der er en del af CNH Industrial, løfter sløret for og giver et glims af fremtiden med sit innovative “Straddle Tractor Concept”, der er specielt designet til at opfylde de krævende krav der stilles i arbejdet ved de smalle vinmarker, der er typiske for de bedste vindyrkningsområder som Champagne, Médoc og Bourgogne. Spændende for os i Danmark i tilfælde af behovet for “smalle” maskiner.

New Holland Agriculture, der er en del af CNH Industrial, giver et glimt af fremtiden med sit innovative Straddle Tractor Concept, der er specielt designet til at opfylde de krævende krav i de smalle vinmarker, der er typiske for de bedste vindyrkningsområder som Champagne, Médoc og Bourgogne. Disse virksomheder producerer vine af høj kvalitet og høj værdi på druer, der dyrkes i rækker, der er mindre end halvanden meter brede, ofte på stejle skråninger og på små vinmarker. Under disse forhold høstes druerne i hånden, og det meste af vedligeholdelsesarbejdet udføres ved hjælp af en traktor, der kører hen over rækkerne.

For at udvikle “Straddle Tractor” konceptet har New Holland indgået et samarbejde med Pininfarina og dermed indledt en ny æra for de smalleste vinmarker. Pininfarina har udviklet et futuristisk design omkring et førerhus med høj komfort og høj sikkerhed og er klar til elektrisk trækkraft i overensstemmelse med New Holland Clean Energy Leader-strategien.

Carlo Lambro, New Holland Brand President, sagde: “Vores banebrydende straddle-traktorkoncept giver et glimt af den fremtid, som vinbønder med smalle, værdifulde vinmarker kan stræbe efter. Det er resultatet af New Hollands lange historie med fremragende resultater i vinmarker over hele verden kombineret med den inspirerende innovation fra det legendariske designhus Pininfarina. Det er et bevis på New Hollands konstante stræben efter at udvikle nye løsninger til at opfylde vores kunders mest specialiserede behov, og det varsler en yderligere udvidelse af vores omfattende tilbud – det bredeste i branchen.”

Kevin Rice, Pininfarina Chief Creative Officer, forklarer: “Vi har arbejdet som et fælles team sammen med New Holland for at udtænke Straddle Tractor, et koncept, der kan tilbyde en helt ny oplevelse. Vi har udnyttet vores færdigheder fra mere end 90 års bildesign og kombineret en unik og særpræget stil med ydeevne på højeste niveau, idet vi altid har haft den menneskelige oplevelse i centrum. I New Holland har vi fundet en partner, som deler vores værdier og vores innovationsorienterede tilgang; vi er sikre på, at det nye koncept vil kunne markere den fremtidige retning for denne sektor.”

Her får vi et hurtigt blik ind i fremtiden som venter.

 

Sticky

NYHED: Få TGB ATV’er hos GMC

March 29, 2022

Vi glæder os over at kunne annocere samarbejdet med Reinhardt A/S – hvor vi hos Glamsbjerg Maskincenter nu forhandler TGB ATV’er.

TGB er en af de største mærker i norden inden for ATV-køretøjer til den kvalitetsbevidste brugere. Her kan du som kunde være sikret en uovertruffen driftsikkerhed.
Du tilbydes derfor som kunder “Value-for-Money”, hvilket er grunden til at vi hos Glamsbjerg Maskincenter har valgt at indgå samarbejde og være forhandler af netop TGB ATV’er.

TGB ATV’erne har mange bemærkelsesværdige features og funktioner. Bl.a. kan vi her nævne:

  • OPDATEREDE MOTORER – TGB 1000LTX har en V-Twin motor på 997cc, 83 HK og 78 NM.
  • MULTI INSTRUMENT – Multi-instrumentet giver dig et klart billede af maskinens funktioner.
  • BAGAGEBÆRER – 1000LTX og 600X er udstyret med kompositlastere. Helt vedligeholdelsesfri.
  • KOMFORT – TGB 1000LTX giver ekstra komfort til dine passagerer.
  • SPLIT BAGAKSEL – Splittet bagaksel for højere frihøjde og bedste komfort.
  • EPS-STYRSERVO – Tre-trins servostyring letter kørsel, fungerer også som styrespjæld, når man kører i hårdt terræn.
  • LED BELYSNING BAG – Bageste LED-belysning er standard på alle TGB ATV’er.
  • FULL LED – TGB 1000LTX og 600X har fuld LED-belysning.

….og meget mere.

Kontakt Ivan og hør nærmere om de mange muligheder i det brede produkt-program.


Ivan Dahl Pedersen
Direkte e-mail: idp@gmc-fyn.dk
Direkte nummer: 54 55 56 29

Historisk besluttede TGB sig for at producere komplette ATV-maskiner omkring 2005. I dag tilbyder TGB maskiner som er 100% selvproduceret. TGB er lykkedes med at forene høj kvalitet og gennemtænkte konstruktioner med en fornuftig pris. I 80’erne startede TGB produktionen af variatorkoblinger, hvilket viste sig at blive en stor succes. TGB’s variatorer anvendes i dag af størstedelen af verdens snescooter-producenter samt flere scooter-, ATV- og MC-producenter. TGB er blevet verdensledende indenfor sit felt, takket være stor erfaring samt et bredt sortiment af højkvalitetsvariatorer. 

Sticky
  • Glamsbjerg Maskincenter

    Hos Glamsbjerg Maskincenter (GMC) har vi stor ekspertise inden for have- og parkmaskiner, entreprenørmaskiner og landbrugsmaskiner. Nye som brugte. Vi sælger, reparer og servicer nogle af markedets mest kendte mærker både fra egen butik og værksted i Glamsbjerg på Fyn, men så sandelig også i marken hos vores kunder. Skulle du få brug for os uden for normal åbningstid, kan du altid fange os på vores døgntelefon. Vi er her for dig.

    Vi sætter stor ære i at lave gode løsninger. Ingen lapperier, kun god kvalitet, og til fornuftige priser.

  • KONTAKT GMC

    Adresse

     Toftegårdsvej 2, 5620 Glamsbjerg

    Åbningstider - Butik

     Man - Fre: 07:30 - 16:30
         Lør: 09:00 - 12:00
         Søn: Lukket

    Åbningstider - Værksted

     Man - Tors: 07:30 -15:45
         Fre: 07:30 - 15:15
         Lør: Lukket
         Søn: Lukket

    Telefon

     64 72 14 60

    E-mail

     kontakt@gmc-fyn.dk

  • GÅ ALDRIG GLIB AF NOGET!

    Få tilsendt de allerbedste nyheder og hotteste tilbud så snart de udkommer.