Velkommen, vi er Glamsbjerg Maskincenter. Din professionelle partner af små og store maskiner.

Nyheder

En vision om bæredygtigt landbrug med New Holland og GMC

February 28, 2022

En OEM-landbrugsudstyrsproducent (original equipment manufacturer) udvikler en metan-drevet koncepttraktor, der giver diesellignende ydeevne og en forbedret føreroplevelse.

Til “Farm Progress Show” for nogle år siden præsenterede New Holland Agriculture den næste generation af sin metan-drevne koncepttraktor. Traktoren bygger videre på virksomhedens første T6 Methane Power-prototyper, som blev præsenteret første gang i 2013, og gør det muligt at køre på metan eller komprimeret naturgas (CNG). Dette sikrer, at kunder over hele verden har mulighed for at anvende en traktor med alternativt brændstof, der passer bedst til deres behov og brændstoftilgængelighed.

Under reelle feltforhold har den metan-drevne traktor vist sig at kunne producere mindst 10 % mindre kuldioxid (CO2) og reducere de samlede emissioner med 80 % sammenlignet med standard dieseltraktorer på markedet i dag. “Den er endnu mere bæredygtig, hvis man kører den på biomethan produceret af afgrøderester, affald eller landbrugsdyrkede energiafgrøder … hvilket resulterer i en CO2-udledningsprofil på næsten nul”, sagde Sean Lennon fra New Holland Agriculture under afsløringen af maskinen på Farm Progress Show.

Udviklingen af traktoren er en del af virksomhedens strategi for ren energi, der blev fastlagt i 2006; målet er at undersøge muligheden for at anvende potentielle alternative brændstoffer for at give kunderne forskellige bæredygtige løsninger (se sidebar nedenfor for at få mere at vide).

En støjsvag, mere produktiv motor

En af de vigtigste opdateringer, der blev foretaget på den nye metan-koncepttraktor, var at sikre motorens diesellignende ydeevne. Den har nu samme effekt og drejningsmoment samt holdbarhed og serviceintervaller som en tilsvarende standarddieselmotor, men med op til 30 % besparelser på driftsomkostningerne, forklarede Lennon.

Motoren blev udviklet af søsterselskabet FPT Industrial specielt til landbrugsapplikationer. FPT’s 6-cylindrede NEF-prototype af en metanmotor med 6 cylindre anvender en internt udviklet stoichiometrisk teknologi til at opnå det korrekte luft/gas-forhold under alle arbejdsforhold, hvilket sikrer ren forbrænding og lave emissioner.
Med en maksimal effekt på 180 hk (134,2 kW) og et maksimalt drejningsmoment på 740 Nm (545,8 ft.-lbs.) gør FPT-motoren traktoren i stand til at udføre alt det, som en standard dieseltraktor kan – fra gårdarbejde og transport til markarbejde med høj hastighed og læsning af korn. “Den har al den alsidighed og produktivitet, som du er kommet til at forvente af vores T6-traktor i dag, men i en bæredygtig pakke”, siger Lennon.

Desuden er motoren med til at reducere støjen med op til 3 dBA. Lennon sagde, at selv om det måske ikke virker som meget, svarer det til en 50 % reduktion af støjen ved kørsel. Han sagde, at dette er en vigtig faktor for mange kunder, især kommuner, der bruger udstyret i nærheden af boligområder eller for landmænd, der arbejder med dyr, samt under vejtransport.

Lennon sagde, at en anden vigtig nyskabelse i forbindelse med den nye koncepttraktor var udformningen af brændstoflagertankene. Virksomheden anvendte en rørformet kompositstruktur i lag i stedet for de traditionelle cylindriske gaslagertanke, som blev anvendt på tidligere prototyper. Dette gjorde det muligt for New Holland at rulle og forme tanken rundt om traktorens standardform, hvilket giver et slankere design og uhindret udsyn, som det var tilfældet med det tidligere design. Den nye tank fylder også den samme plads som en dieselbrændstoftank, hvilket letter systemintegrationen og minimerer den ekstra vægt, der tilføjes traktoren, hvilket ofte er et problem i forbindelse med køretøjer med alternative brændstoffer.

Tankene kan rumme brændstof for en hel dags forbrug (ca. 8 timer), så traktoren har samme autonomi som sin dieselmodpart. De tidligere prototyper havde kun brændstofbeholdere, der gav mulighed for at køre i 4-5 timer, før det var nødvendigt at tanke op. Den er også lige så let at tanke op, sagde Lennon, og det tager lige så lang tid som med en dieselmotor.

Forbedret styling og komfort

Ifølge Lennon er meget af traktorens styling inspireret af bilkonstruktioner. Et af de områder, hvor dette kan ses tydeligst, er motorhjelmen og førerhuset, der blev betragtet som et enkelt designelement ved at blande linjerne på motorhjelmen og førerhuset til ét.

“Derefter integrerede vi sammen med dette kofanger, brændstoftanke og frontvægten [for] at skabe et flydende, stilfuldt udseende, noget man ikke forventer af en landbrugstraktor”, sagde han.

Det integrerede førerhus er lavet af en glasboble, sagde Lennon, hvilket skaber wrap-around-vinduer på alle sider af førerhuset samt på toppen, hvilket giver 20 % mere glasareal end en standardtraktor. Dette giver 360 graders udsyn i alle arbejdsgange, hvilket forbedrer sikkerheden og førerkomforten. Vinduesglasset er placeret på ydersiden af kabinestellet for at give mere plads indenfor til førerne.

Det svævende kuplet tag i førerhuset, som giver et komplet panoramisk design, der eliminerer muligheden for hindret udsyn, uanset hvilken anvendelse traktoren anvendes til. Lennon sagde, at denne funktion er særlig fordelagtig, når den anvendes til læssemaskiner. Integreret i taget er der en modtager til New Hollands Precision Land Management-teknologi (PLM).

Ved udformningen af kabinens indre var det virksomhedens mål at gøre det til et rodfrit miljø, hvor førerne nemt og komfortabelt kan få adgang til alle de betjeningselementer og oplysninger, de har brug for. Alle væsentlige betjeningselementer på traktoren blev placeret på armlænet, der er integreret i førerstolen. Yderligere parametre kan styres via displayet i loftet øverst til højre i førerhuset.

Hovedskærmen er monteret i midten af det faste krammestyret. Uanset om rattet er hævet, sænket eller teleskoperet, siger Lennon, at denne montering af skærmen sikrer, at den altid er i den optimale position for føreren. Informationsskærmene kan også udskiftes mellem de på rattet monterede skærme og skærmene i loftet. Operatørerne skal blot stryge en bestemt skærm fra den ene skærm til den anden.

Stemmestyring og smartphone-tilslutning er også en del af koncepttraktorens føreroplevelse. Lennon sagde, at specifik software til smartphonen muliggør forbindelse mellem traktoren og landbrugskontoret. Desuden kan telefonen bruges til at styre luftkoblingen, når et redskab kobles til maskinen for at forbedre sikkerheden. Andre automatiserings- og sikkerhedsfunktioner fra virksomhedens NHDrive autonome koncepttraktor – som virksomheden viste en opdateret version af på Farm Progress 2017 og vil begynde at teste med kunder i efteråret – er også inkluderet, f.eks. forhindringsdetektion. I stedet for eksterne spejle anvendes 360-graders kameraer på traktoren for at give bedre synlighed og demonstrere et andet koncept, som virksomheden ser potentialet for i landbrugsmaskiner.

Under præsentationen af koncepttraktoren sagde virksomheden, at nogle af de anvendte teknologier – især dem i kabinen – kan komme til at indgå i andre traktorer og produktlinjer i den nærmeste fremtid, inden selve metantraktoren går i produktion.

Carlo Lambro, New Holland Agriculture Brand President, sagde, at metan-koncepttraktoren er på et fremskredent stadium, idet den er blevet grundigt testet under forskellige forhold rundt om i verden. “Det resultat, vi har opnået på dette stadium, er meget opmuntrende, og jeg er stolt af at kunne fortælle, at vi er klar til at starte produktionen af methan-traktoren inden for de næste tre år”, sagde han.

“Vi ser naturligvis ikke dette som enden på vejen. Vi kigger stadig på [den] næste etape på vores vej mod et virkelig bæredygtigt [landbrug].”

Undersøgelse af alternative brændstofmuligheder

Som en del af sin strategi for ren energi har New Holland testet og introduceret forskellige konceptkøretøjer med alternative brændstoffer som drivmiddel. Det sikrer, at virksomheden har de muligheder, der bedst opfylder kundernes behov, når de går over til mere brug af alternative brændstoffer.

I 2009 præsenterede virksomheden en prototype af en brintkoncepttraktor, som den viste den seneste version af på Farm Progress Show 2017 med New Hollands gennemprøvede brændselscellekoncept. Selv om teknologien er klar, er den endnu ikke omkostningseffektiv og anses for at være en langsigtet løsning, når industrien er bedre forberedt på at udnytte den, sagde virksomheden.

Der blev også udstillet en prototype af en propan-drevet traktor. New Holland introducerede sin første version i 2012 i USA ved hjælp af sin Boomer-traktormodel. Siden da har virksomheden gennemført adskillige kundetests og indgået et samarbejde med Propane Education Research Council (PERC) for at evaluere muligheden for at anvende dette brændstof. Sidste år blev der introduceret en ny prototype med den større traktor i T6-serien. Carlo Lambro, New Holland Agriculture Brand President, sagde, at propan producerer op til 805 mindre forurenende stoffer end diesel og giver kunderne betydelige omkostningsbesparelser.

Ligesom metan-koncepttraktoren tilbyder propantraktoren diesellignende ydeevne og anses af virksomheden for at være på et avanceret udviklingsstadie. Infrastrukturen for propan er mere udbredt, og mange gårde har allerede propan på stedet. Virksomheden betragter propan som det første skridt i overgangen væk fra dieselbrændstof, efterfulgt af metan og derefter brint.

Propan, metan emissionsmotor

New Holland Agriculture-propan-koncepttraktoren har en lavere emissionsprofil end dieselmotorer uden at gå på kompromis med ydeevnen. Se videon nedenfor og få lidt indsigt i hvordan sådan en motor fungere.

 

Sticky

New Holland præsenterer Metan drevet koncept traktor

February 26, 2022

‘New Holland præsenterede en opdateret version af sin koncepttraktor, som kan drives af metan eller CNG og har flere tilslutningsmuligheder og en mere bilagtig stil.

New Holland Agriculture præsenterede på “Farm Progress Show” den seneste udvikling i sin vision for landbrugets bæredygtige fremtid: en koncepttraktor drevet af metan eller komprimeret naturgas (CNG), der nytænker designet af denne maskine og afslører en forbundet fremtid. Mærket forestiller sig fremtidens landbrug som værende fuldstændig uafhængigt af energi: et landbrug, der ikke kun producerer fødevarer, men også de materialer, der er nødvendige for at generere den energi, som det bruger til at drive sine aktiviteter og drive sine traktorer og andre maskiner. En sådan selvforsynende fremtid kan opnås i dag med New Hollands avancerede teknologi og visioner.

“Den nye koncepttraktor, der drives af metan eller CNG, er den seneste udvikling i New Hollands stræben efter bæredygtig og effektiv teknologi gennem innovation”, siger Carlo Lambro, New Holland Agriculture Brand President.

“Dens banebrydende motor leverer den samme ydelse og har den samme holdbarhed som den tilsvarende standardmotor, men med langt lavere driftsomkostninger. Den kombinerer alternative brændstoffer og avanceret landbrugsteknologi for at skabe et vitalt led, der lukker kredsløbet i den energiuafhængige landbrugsbedrifts gode cirkel ved at køre på den energi, der produceres fra jorden og affaldsprodukter.”

At skubbe til grænserne for innovation for at være pioner inden for alternative brændstofløsninger

New Holland har skubbet grænserne for innovation inden for rene energiløsninger i mere end et årti gennem sin Clean Energy Leader-strategi. Det var den første producent, der tilbød 100 % kompatibilitet med biodiesel tilbage i 2006. I 2009 udviklede New Holland verdens første brinttraktorkoncept, NH2, som beviste, at denne teknologi med nul emissioner kan anvendes i fremtiden. Dette var et nøgleelement i mærkets koncept Energy Independent Farm, der blev lanceret på samme tidspunkt.

New Holland fortsatte med at udforske alternative brændstoffer, der kunne give færre emissioner og lavere driftsomkostninger. I 2012 skabte New New Holland sin første prototype af en propan-drevet traktor og er nu i gang med at udvikle T6 Propane Power-traktoren i samarbejde med Propane Education & Research Council (PERC).

I 2013 præsenterede New Holland sin første T6 Methane Power-traktorprototype, som er blevet videreudviklet og testet med kunder.

Den metan-drevne koncepttraktor: ydeevne og holdbarhed som dens dieselækvivalent med op til 30 % besparelser på driftsomkostningerne. Den nye metan-drevne koncepttraktor bygger på grundlaget af de tidligere T6 Methane Power-prototyper for at opnå et betydeligt teknologisk fremskridt. Den er udstyret med en drivlinje, der anvender en banebrydende effektiv forbrændingsteknologi, der er udviklet specifikt til landbrugsapplikationer af FPT Industrial, et mærke under CNH Industrial, som har været pioner inden for naturgastræk i de sidste 20 år. Den 6-cylindrede NEF-motor udvikler 180 hk med samme effekt og drejningsmoment som den tilsvarende standarddieselmotor. Den har også den samme holdbarhed og de samme serviceintervaller og giver op til 30 % besparelser på driftsomkostningerne. Det innovative tankdesign med en rørformet kompositstruktur i lag giver en hel dags autonomi på linje med en tilsvarende dieselmodel.

Den metan-drevne koncepttraktors drivlinje har den ekstra fordel, at den er støjsvag, idet motorstøjniveauet reduceres med op til 2-3 dBA. Det svarer til en reduktion på ca. 50 % af støjen fra kørsel ved kørsel, hvilket gør den ideel til kommune-, gård- og transportarbejde.

Under reelle feltforhold producerer den metan-drevne koncepttraktor mindst 10 % lavere CO2-emissioner og reducerer de samlede emissioner med 80 % sammenlignet med en standarddieselmotor. Dens miljøpræstationer forbedres yderligere, når den drives af biomethan, der produceres af afgrøderester og affald fra energiafgrøder, der dyrkes på gården, hvilket resulterer i en CO2-emissionsprofil på næsten nul.

På denne måde udgør den metan-drevne koncepttraktor et vigtigt led i den gode cirkel, der giver en CO2-neutral produktion, hvor den energiuafhængige gård producerer den energi, den har brug for til at drive sine aktiviteter, opvarme gårdens bygninger og drive sit udstyr. Biomethan som et bæredygtigt brændstof er særlig velegnet til landbrug, da de har råmaterialerne og pladsen til at huse en biogasanlæg til produktion af gassen.

Biogasanlægget fodres med specifikt dyrkede energiafgrøder, animalsk affald, madaffald eller afgrøderestere. Den kan bruge affald fra fødevarefabrikker, supermarkeder og restauranter ud over de materialer, der indsamles på gården. Den biogas, der produceres i biodigesteren, overføres til en raffineringstation, hvor den omdannes til metan af brændstofkvalitet til at drive bedriftens køretøjer og maskiner. Metanen kan også bruges til at drive en generator til at producere elektricitet, som kan bruges på gården, og det overskydende kan sendes til elnettet for at forsyne lokalsamfundene med strøm. Biprodukterne fra bioforgasning kan anvendes som naturlig gødning på bedriftens marker.

Det nye koncept gentænker traktordesignet

CNH Industrial’s designteam har nytænkt traktorens styling og ladet sig inspirere af bildesign for at skabe et fuldt integreret karrosseri og samtidig fremhæve ikoniske New Holland-stilelementer som f.eks. de aggressive luftindtagsrør og lygter på motorhjelmen. De skabte også et stærkt branddesign som f.eks. det unikke bladformede sæde og de karakteristiske lygter.

Det dækkende karrosseri er en perfekt illustration af en fuldt integreret designtilgang med motorhjelmen, de forreste og bageste kofangere og brændstoftanken, der skaber et flydende, stilfuldt udseende. Wrap-around-ruder giver 360 graders udsyn med en forøgelse på 20 % af det glaserede område i forhold til en standardtraktor. Det svævende glaskuppeltag med fuldt integreret Precision Land Management-modtager giver et fuldstændig panoramisk design – en landbrugsmæssig nyhed – og giver et uhindret udsyn til læsseren på alle tidspunkter, hvilket letter arbejdet, lige fra læssearbejde til fodring af kvæg.
Det indvendige af førerhuset tilbyder et rydningsfrit arbejdsmiljø med alle vigtige betjeningselementer på det integrerede armlæn og yderligere kontrol, der er tilgængelig via det interaktive display i loftet. Det fastmonterede display med fast nav på rattet bevæger sig med rattet, når det hæves eller sænkes for at tilpasse sig førerens størrelse, hvilket sikrer optimal synlighed på displayet i alle positioner.

New Hollands metan-drevne koncepttraktor lukker den gode cirkel for den energiuafhængige bedrift. Den kombinerer visionære designkoncepter med avancerede teknologier, udvidet konnektivitet og pålidelig drivlinjeteknologi, som allerede er tilgængelige, hvilket giver næring til innovation og giver et glimt af en bæredygtig fremtid med effektivt og produktivt landbrug.

Fueling Innovation er et eksempel på iværksætterånden i forbindelse med at finde alternative brændstofkilder, men det følger også vores arv fra over 120 år med at skabe innovative og praktiske produkter til landbruget. Fra vores strategier for præcisionslandforvaltning, såsom NHDRIVE-konceptet for autonome køretøjer og vores engagement i at være førende inden for ren energi, er New Holland forpligtet til at finde nye og bedre måder at gøre innovativt udstyr tilgængeligt og mere produktivt på.

Sticky

Del 1: ISO-standard til landbrugsmaskiner kan være vejen frem mod en bedre grøn omstilling

February 26, 2022

Traktorer og maskiner til land- og skovbrug er et vigtigt marked med mere end 450 forskellige typer maskiner, der fremstilles på verdensplan, herunder landbrugs- og skovbrugstraktorer, jordbearbejdningsmaskiner og maskiner til såning, afgrødepleje og høst.

Små og mellemstore virksomheder udgør størstedelen af de virksomheder, der udgør sektoren, og de har brug for værktøjer til at styre og designe landbrugsmaskiner på en mere bæredygtig måde. En nyligt offentliggjort ISO-standard om bæredygtighedsprincipper for traktorer og maskiner til landbrug og skovbrug vil hjælpe konstruktører og producenter af sådanne maskiner med at integrere bæredygtighedsprincipper, praksis og overvejelser i deres organisationer og processer.

ISO 17989-1:2015, Traktorer og maskiner til landbrug og skovbrug – Bæredygtighed – Del 1: Principper, giver producenterne den vejledning, de har brug for til at overveje de bæredygtighedsaspekter, der er relevante for deres organisation og produkternes livscyklus. Standarden gælder specifikt for udstyr, der anvendes til produktion af fødevarer, fibre, brændstof og tømmer til mennesker og husdyr.

Bæredygtigt design- og produktudviklingsfase

Et produkts udformning og dets anvendelse i løbet af dets levetid kan have en betydelig indvirkning på kvaliteten og bæredygtigheden af det miljø, som det fungerer i. Det er vigtigt at tage skridt til at reducere et produkts påvirkninger i design- og udviklingsfasen for at sikre et bæredygtigt miljø. I den forstand kan design med henblik på bæredygtighed ses som en proces (dvs. en række overvejelser, der integreres i et produkts design og udvikling) for at bidrage til at reducere produktets negative virkninger og forbedre dets ydeevne.

Denne del af ISO 17989 er den første af en række standarder, der specificerer principper for bæredygtighed og anbefaler, at man ser på “bæredygtighed” som en ledelsesopgave, der skal overlades til producenten. Der er planlagt andre dele, som skal omhandle specifikke produktfamilier og specificere tilgange til bæredygtighed i forbindelse med design og brug af produkter/maskiner. Sådanne standarder kan give købere af maskiner mulighed for at foretage en rimelig sammenligning af konkurrerende produkters virkninger.

Hvad er bæredygtighed i landbrugsmaskinindustrien?

Princippet om bæredygtighed skal konkretiseres for at afspejle de særlige forhold i landbrugsmaskinindustrien og for at kunne anvendes. Standarden indeholder retningslinjer for dens anvendelse og anbefaler syv trin, herunder

  • Fastlæggelse af interessentgrupper og fastlæggelse af deres krav
  • Tilpasning af virksomhedens politik
  • Fastlæggelse af præstationsegenskaber, indikatorer og foranstaltninger, der afspejler disse interesser
  • Optimering af præstationsegenskaberne gennem en løbende forbedringsproces
  • Rapportering til interessenterne om de opnåede fremskridt
  • Vurdering og tilpasning af mål og foranstaltninger

Denne serie af standarder er udviklet af den tekniske komité ISO/TC 23, Traktorer og maskiner til landbrug og skovbrug, under ledelse af AFNOR, ISO-medlem for Frankrig. Den omhandler grænsefladen mellem traktorer og redskaber og er opbygget som et åbent system, der sikrer, at udstyr kan udskiftes på verdensplan, samtidig med at det er kompatibelt med eksisterende systemer. Selv om traktorer og maskiner leveres af forskellige producenter, sikrer ISO/TC 23-standarderne, at maskinkombinationen fungerer, så landmændene kan købe deres udstyr ud fra et valg snarere end ud fra kompatibilitetsbegrænsninger for at opfylde deres specifikke behov. Desuden sikrer ISO/TC 23-standarderne operatørens sikkerhed og bidrager til miljøbeskyttelse og trafiksikkerhed.

 

Sticky

New Holland Agriculture præsenterer elektrisk “maskinkoncept” til vinregioner

February 26, 2022

GMC - New Holland, Elektrisk traktor - XPower-familien af elektriske løsninger

Nyt udstyr vises for første gang for offentligheden på SITEVI 2021.

New Holland Agriculture viste et XPN-koncept, der er en del af XPower-familien af elektriske løsninger, som er designet til smalle vinmarker. Konceptet var integreret i New Holland Braud 9000N-driveren og havde sin første offentlige fremvisning på SITEVI 2021-udstillingen i Frankrig. Den nye løsning bygger på erfaringerne fra de seneste to år med XPower XPS-ukrudtsbekæmpelsessystemet til brede vinmarker.

XPN-konceptet anvender en generator, der drives af bærerenes hydrauliske kredsløb med belastningsaftastning. Det er også udstyret med en ny applikator, der er specielt tilpasset kravene i de smalle vinmarker med hensyn til ukrudtsbredde og tilpasningsevne til de typer vinstokke, der findes, f.eks. i Champagne-regionen i Frankrig.

I overensstemmelse med New Hollands multifunktionelle tilgang, vil XPN blive integreret i bæreren med installation af to par applikatorer på maskinens originale redskabsholdere i kombination med brugen af dens IntelliView IV-grænseflade.

Brugen af Zassos XPower-teknologi til ikke-kemisk ukrudtsbekæmpelse, som ifølge New Holland respekterer jorden og vinstokkene og har et kulstoffodaftryk, gør XPN til et ægte alternativ til kemiske herbicider og jordbearbejdning til ukrudtsbekæmpelse.

Teams hos CNH Industrial’s AgXtend-brand AgXtend samt New Holland Braud og Zasso arbejder sammen om projektet med henblik på at være klar til en markedsintroduktion til sæsonen 2023.

Koncepttraktor – ELektrisk dreven og smal design

Virksomheden præsenterede også en konceptmaskine under SITEVI 2021, en udstilling for vin-, oliven-, frugt- og grøntsagsproduktion, der blev afholdt fra den 30. november til den 2. december i Frankrig.

Straddle Tractor Concept blev skabt for at opfylde kravene i de smalle vinmarker, der er typiske for vinproducerende regioner som Champagne, Médoc og Bourgogne i Frankrig. Disse virksomheder producerer vine af høj kvalitet og høj værdi på druer, der dyrkes i rækker, der er mindre end 1,5 m brede, ofte på stejle skråninger og på små vinmarker. Under disse forhold høstes druerne i hånden, og det meste af vedligeholdelsesarbejdet udføres ved hjælp af en traktor, der kører hen over rækkerne.

GMC - New Holland, Elektrisk traktor - XPower-familien af elektriske løsninger

For at udvikle Straddle Tractor Concept har New Holland indgået et samarbejde med Pininfarina og dermed indledt en ny æra for de smalleste vinmarker. Pininfarina udviklede et futuristisk design omkring et førerhus med høj komfort og høj sikkerhed, som er klar til elektrisk trækkraft i overensstemmelse med New Holland Clean Energy Leader-strategien.

Design inspireret af formen på en champagnefløjte

Inspireret af formen på en champagnefløjte – høj, bred i toppen og aftagende nedad i bunden – er stilen på maskinens front en reference til de vinbønder, som er dens vigtigste kundegrundlag. Denne form, sammen med det omsluttende glas, giver også operatøren et ekstraordinært godt udsyn på vinstokkene og rundt omkring, siger virksomheden. Det overordnede udvendige design udmærker sig ved de flydende og dynamiske bilinspirerede linjer. Den synlige ramme giver et sporty look. Kabinens form, der er vinklet i kørselsretningen, bidrager til køretøjets dynamik.

Det indre, som er let tilgængeligt gennem en stor enkelt dør og et drejeligt sæde, giver et behageligt miljø. Brugen af træ bidrager til førerhusets plyssede, luksuriøse fornemmelse og knytter igen an til kundens forretningsmæssige forbindelse til træet i vinfade.

“Vores banebrydende straddle-traktorkoncept giver et glimt af den fremtid, som premium-vinproducenter med smalle, højværdi vinmarker kan stræbe efter”, siger Carlo Lambro, brand president for New Holland.

“Det er resultatet af New Hollands lange historie med ekspertise i vinmarker over hele verden kombineret med den inspirerede innovation fra det legendariske designhus Pininfarina.

Det er et bevis på New Hollands konstante stræben efter at udvikle nye løsninger til at opfylde vores kunders mest specialiserede behov og varsler en yderligere udvidelse af vores omfattende tilbud – det bredeste i branchen.”

Pininfarina blev grundlagt i 1930 og har udviklet sig fra en håndværksvirksomhed til en international servicekoncern, der længe har været associeret med mærker som Ferrari.

GMC - New Holland, Elektrisk traktor - XPower-familien af elektriske løsninger

“Vi har arbejdet som et fælles team med New Holland for at udtænke Straddle Tractor, et koncept, der kan tilbyde en helt ny oplevelse,” siger Kevin Rice, Pininfarinas Chief Creative Officer. “Vi har udnyttet vores færdigheder, som vi har opnået gennem mere end 90 års bildesign, og kombineret en unik og karakteristisk stil med ydeevne på højeste niveau, idet vi altid har haft den menneskelige oplevelse i centrum. I New Holland har vi fundet en partner, der deler vores værdier og vores innovationsorienterede tilgang; vi er sikre på, at det nye koncept vil kunne markere den fremtidige retning for denne sektor.”

Sticky

Minigravere med store “muskler” | Heavy-Duty design

February 24, 2022

Allerede tilbage i 1999 lancerede New Holland Construction sit mærke for entreprenørmaskiner på det nordamerikanske marked, som omfattede kompakte gravemaskiner. Dengang var New Holland en af de eneste producenter, der tilbød en hel serie af kompakte gravemaskiner med nul halesving til brug på de mest smalle og trange steder. I 2011 tilføjede New Holland Construction den 5,5 ton tunge kompakte gravemaskine E55Bx. Dette var den første MTS-model (minimal tail swing), der blev tilbudt, og den har vundet øjeblikkelig popularitet på markedet, siger virksomheden. Den har et helt nyt førerhus og et banebrydende bomdesign, der giver føreren rækkevidden fra en maskine med lang arm og gravestyrken fra et kortarmsdesign.

Flere modeller i New Hollands minigravemaskiner sortiment 

New Hollands produktlinje af kompakte minigravemaskiner omfatter E18B, E27B, E35B og E55Bx. New Hollands kompakte minigravemaskiner er designet til at være alsidige og levere den række af kræfter, som du forventer til din anvendelse. Hvis din virksomhed arbejder med boligbyggeri, underjordiske rør/elektrisk arbejde, landskabspleje, nedrivning eller kommercielt byggeri, så kan New Holland helt sikker tilbyde en model, der er skræddersyet til at opfylde dine krav. Disse maskiner tilbyder pålidelige, finjusterede motorer og hydraulisk ydeevne, der resulterer i kraft og øget brændstoføkonomi.

E18B har foldbare “vinger”, der passer til den variable bredde af sporene, som kan udvides fra 39 til 52 tommer. I den fuldt udvidede sporposition giver E18B nul halesving, hvilket gør den velegnet til projektbud. En firevejsklinge, der fås på E35B, giver 23 til 25 graders venstre- og højrevinkelbevægelse til rydning, planering og opfyldning. New Holland-kompaktgravemaskiner er designet til brug med redskaber, og de omfatter standardmæssigt ekstra hydraulik, hvilket gør dem klar til brug af gribere, hakker og andre redskaber.

Minigravere med store “muskler” | Heavy-Duty design

Den nyeste model i New Hollands sortiment af “kompakte” minigravemaskiner er E55Bx. E55Bx har tilstrækkelig størrelse og kraft til at klare forskellige opgaver inden for boligbyggeri, underjordiske rør/el, landskabspleje, nedrivning eller kommercielle byggeopgaver. Med en kabinehøjde på 8 fod og 4 tommer er maskinen nem at transportere mellem byggepladserne. E55Bx er også lille nok til trange rum, men har alle de muskler, den ydeevne og den produktivitet, du forventer af en gravemaskine af mellemstørrelse. Bommen, armen og svingbøjlen på E55Bx har store tværsnitssegmenter for at give større styrke i tilknytning til redskabet. Den nederste struktur strækker sig til tandhjulene, hvilket forstærker sporene og undervognen på de optimale punkter.

E55Bx omfatter også et standard dozerblad – med en øget tilkørselsvinkel på 38 grader til færdigplanering. For at øge evnen til opfyldning og planlægning kan der også fås et firevejs dozerblad som ekstraudstyr. E55Bx er designet med føreren i tankerne og har individualiserede komfortindstillinger, forbedret udsyn fortil, til siderne og bagtil samt ergonomisk placerede betjeningselementer og måleinstrumenter.

Godt råd før købet

“Uanset hvilken dybde du mener, du har brug for at grave, så køb en maskine, der kan grave 10 procent dybere”, siger Tharen Peterson, produktmarketingspecialist for New Holland Construction. “Det er for det meste forskellen mellem en standardstok og en langstok. Jeg anbefaler at demonstrere maskinerne, så du kan få en fornemmelse af, hvordan maskinen fungerer og reagerer på det, du har brug for, at den gør. Graver en standardpind dybt nok, eller har du brug for den ekstra dybde eller rækkevidde, som den lange pind giver?”

Få gode råd før dit køb hos os (Glamsbjerg Maskincenter).

Kontakt salgschef, Kristian B. Jørgensen og hør mere om de mange muligheder og køb af din næste minigraver, som passer til netop dit behov.

Du er også velkommen til at bruge vores kontaktformulsar her på siden. Find den her.

Sticky
  • Glamsbjerg Maskincenter

    Hos Glamsbjerg Maskincenter (GMC) har vi stor ekspertise inden for have- og parkmaskiner, entreprenørmaskiner og landbrugsmaskiner. Nye som brugte. Vi sælger, reparer og servicer nogle af markedets mest kendte mærker både fra egen butik og værksted i Glamsbjerg på Fyn, men så sandelig også i marken hos vores kunder. Skulle du få brug for os uden for normal åbningstid, kan du altid fange os på vores døgntelefon. Vi er her for dig.

    Vi sætter stor ære i at lave gode løsninger. Ingen lapperier, kun god kvalitet, og til fornuftige priser.

  • KONTAKT GMC

    Adresse

     Toftegårdsvej 2, 5620 Glamsbjerg

    Åbningstider - Butik

     Man - Fre: 07:30 - 16:30
         Lør: 09:00 - 12:00
         Søn: Lukket

    Åbningstider - Værksted

     Man - Tors: 07:30 -15:45
         Fre: 07:30 - 15:15
         Lør: Lukket
         Søn: Lukket

    Telefon

     64 72 14 60

    E-mail

     kontakt@gmc-fyn.dk

  • GÅ ALDRIG GLIB AF NOGET!

    Få tilsendt de allerbedste nyheder og hotteste tilbud så snart de udkommer.